Historia..

Tjena kompisar!

Jag tänkte börja med en ny grej. Varje dag kommer jag berätta litegrann om min ras, här kommer första:

Newfoundlandshunden är en stor, vanligen svart, hund som ursprungligen användes som arbetshund på ön Newfoundland vid Kanadas sydöstkust. Den hjälpte fiskarna att dra upp nät men var också med i båtarna som livräddningshund. På land tjänstgjorde den som draghund och som pålitlig post- och brevbärare.
(Källa Wikipedia)

Det är så konstigt att jag är som mina äldre kompisar var. Att det ligger i oss fortfarande för jag älskar vatten, dra med leksaker och vill helst ha något att bära när vi är ute på promenad.

Hörs sen, då kommer en dagens outfit! Puss på er..



Jag i stadsparken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0