Hemma

Igår kom vi hem igen. Nu är semestern slut för denna sommaren. Idag har jag varit på dagis och var helt slut när jag kom hem!

Lyr

Igår var vi på ön Lyr så jag har fått åka färja igen. När vi kom hem skulle jag ligga kvar i bilen som jag brukar men så började det åska. Jag som är så rädd började skälla som en galning och matte kom och hämtade mig.
Sedan hade grisöronen tagit slut.Som tur var hittade husse några att köpa i Ellös.

Vilar i bilen.

Skulle man kunna få ett smaskigt litet grisöra? Eller kanske två?

Hamnen

Gos med husse i hamnen.

Lördag

Igår sov jag lite middag.

Sedan blev jag kammad av matte.

Och så bakade vi så jag fick ta hand om disken, man får ju ställa upp. Lite middag slank ner också.

Varmt

Idag har det varit varmt. Som tur var har jag en snäll husse som fixade ett solskydd åt mig. Sedan var vi på stranden och badade. Nu har jag precis käkat lite märgben. Det är så gott! Man måste ju njuta av den sista semestern.

Mollis

Nu är jag tillbaka i Mollan. Resan gick bra, men jag var lite dålig när vi kom fram och kräktes. Men nu har jag varit och badat och fått mat, så nu är jag återställd. Puss

Tisdag

Idag började vi dagen med en promenad ner till Vättern och sedan upp för dunkehallaleden. Det var länge sedan jag gick där så det var mycket att lukta på. Sedan blev det lunch på balkongen, kyckling. På kvällen grillade vi och åkte sedan till hundbadet vid Västersjön. Det var flera skojiga hundar att busa med där. Puss

Dusch

Idag har matte och jag mest tagit det lugnt. Husse har jobbat idag. Sedan kom lillmatte och lillhusse för då skulle jag duscha. Nu luktar jag riktigt gott igen! Puss

Home

Home sweet home! Nu har alla varit hemma och hälsat på mig. Jag har hunnit leka med mina leksaker och kissa in mitt område. Tillslut kunde jag lägga mig och vila lite. Puss

Trött

Nu har vi haft gäster i lite mer än en vecka. Det har varit skojigt men man blir ju lite trött när det är full rulle. Imorgon bär det av mot j-town för en kort visit. Puss

Utflykt

Igår kväll var jag ute på en egen utflykt i en halvtimme. När jag kom tillbaka hängde tungan som en slips. Puss

God morgon!

God morgon kompisar!

Stranden

Igår blev det bacon och ägg till frukost. Sedan låg vi på stranden och solade. Jag badade och jagade ankor. Puss

Glass

Hej kompisar! Igår var vi nere i hamnen och åt glass. Jag fick ett rån med en vaniljkula. När min var slut tyckte jag att extralillmatte och jag kunde dela på hennes också. Puss

Käringön

Igår tog vi färjan till Käringön. Det var första gången jag åkte färja och det blåste ganska mycket men det gick bra. Sedan åt vi lunch i solen. Puss

Mollan

Nu är vi sedan några dagar tillbaka i Mollan. Extralillmatte och extralillhusse är och hälsar på. När vi skulle gå och lägga oss var jag snabb upp i en av sängarna så de fick trängas. Jag får inte sova i husses och mattes säng så när det kommer någon jag får sova hos får man ju passa på! Puss

Säng

Såhär trött var jag en morgon efter dagis. Jag hittade till och med en säng att krypa upp i. Puss

God morgon!

God morgon kompisar!

Tänder

Här är jag med mina raka och snygga tänder i underkäken!

Denna minen när jag "viker in" läpparna tar jag fram när jag vill något speciellt. Det kan vara gå på promenad, få ett grisöra eller åka och bada.

Dagis

Denna veckan skulle husse och matte jobba några dagar. Därför ska jag gå lite på dagis, mitt i semestern. Det är skoj att få träffa mina kompisar och busa lite och samtidigt hälsa på de nya sommarkompisarna.

Igår efter dagis åkte jag och badade med lillhusse och lillmatte, men det var bara jag och lillhusse som badade.

Smask smask på godis

Lillmatte

Idag fyller min lillmatte år. Grattis lillmatte på födelsedagen! Idag kommer jag hem och firar dig.

Grillat

Igår kom vi hem till j-town för ett kort tag. Nu när vi har semester så blir det smaskiga måltider och lite fika, ni vet hur det är. Igår när vi kom hem var jag så hungrig och matte gav mig ris och skinka (?). Det älskade jag när jag kom hem från dagis under terminerna men på semestern? På kvällen visste jag att det skulle komma något bättre så jag väntade med att äta. Det blev grillad entrecote. Jag satt som ett ljus vid grillen, men vilken tid det tar. Jag fick en skiva själv och rester från de andra. Sedan mös vi på balkongen. Puss

Varmt

Igår var det en riktigt varm dag. Det fick bli ett dopp i havet så jag kunde svalka mig lite.

Här ligger jag på altanen och äter märgben.

Besök

Igår åt i frukost ute. Vi fick även besök av husse och mattes kompisar som ska vara här med oss ett tag. Innan de kom passade matte på att baka lite. Som ni vet står jag alltid för disken när det bakas så ni kanske förstår varför jag har huvudet så långt ner i skålen på bilden.

Blommor

Hej kompisar!

Igår var vi och handlade blommor och jag fick följa med in i affären. Det luktade så gott överallt, där hade jag  kunnat stanna hela dagen.

När vi kom hem blev det en dusch för min del. Vi har tänkt att göra det ett tag nu men det har bara inte blivit av. Så nu luktar jag riktigt gott igen!

Extralillhusse

Idag fyller extralillhusse år! Stort grattis på födelsedagen!

Kubb

Vi har hunnit spela kubb i helgen också. Jag höll självklart ställningarna. Ibland tar jag pinnarna och går iväg och tuggar på, då är jag inte så populär. Kungen och de små pinnarna som man märker ut banan med är godast att tugga på.

Lördag

Igår var vi ute på en sen kvällspromenad. Klockan var runt 22.30, men jag hade sovit sedan 21 så det var ingen fara. Jag vaknade nämligen till så sent och kom på att jag inte fått någon kvällsis, så då fick jag dra ut dem allihop. Vi gick ner till hamnen som ligger vid oss och kikade lite.