28 december 2010

Hej kompisar!

Idag har jag och matte varit lediga igen, vi sov till halv elva (!), så skönt! Tänk sen när husse och matte blir pensionärer, då kan de vara hemma och ta hand om mig hela dagarna. Idag var jag inte så sugen på frukost så jag struntade i den, jag väntade istället på fikan som kom lite senare. Så min frukost idag blev vatten och en struva, mums! Efter "frukosten" var vi ute på en långpromenad jag och matte med extralillmatte Helen. Vi gick längs med Vättern, det är så mysigt när alla är lediga så de kan mysa med mig.

Efter promanden blev jag lite hungriga så då åt jag kyckling och ris och en liten powernap på det. Nu lagar matte lasagne, det så är gott! Lillmatte och lillhusse är här, de ska käka middag med oss. Lillmatte har pysslat om mig lite, hon har rengjort mina öron. Undertiden hon var och grävde efter smuts i öronen så låg jag och viftade på svansen för det var så skönt! Sedan fick jag ögonsalva, jag har lite problem med mina kliande ögon och tillsist lite salva på mina trampdynor. Matte märkte när vi var ute på promenad att jag gick lite konstigt när jag gick på saltad snö så hon tänkte att jag hade lite spruckna trampdynor. Därför ska jag nu få mina trampdynor insmorda i salva varje kväll, det gäller att vårda sina tassar, det är de enda skor jag har!




Här busar jag när jag tagit lillmattes julstrumpa och vill att hon ska jaga mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0