Bamse

Hej kompisar!

Nu har jag kommit hem från mitt dagliga bus med mina kompisar! När lillmatte och hämtade mig på jobbet idag så hade jag inte gått in, var så pömsig idag så jag låg kvar i bilen. När vi skulle gå till mina kompisar och lillmatte skulle ta på mig kopplet märkte hon att husse hade glömt att ta på mig halsbandet imorse. Det har han aldrig glömt innan! Men matte löste det med kopplet, jag är ju så snäll när vi är ute och går så det var inga problem!
Idag kom en hund som heter Bamse (det är två bamse som brukar busa men denna är inte med så ofta). Denna Bamse är valp, tror han var 12 månader nu och är en leonberger, han är 70 cm i mankhöjd och därmed gigantiskt. Jag har ju varit lite rädd för hundar som är större än mig men den andra bamse som är blandning mellan leonberger och schäfer är mycket mindre än stor Bamse men ändå större än mig. Lillbamse och jag går jätte bra ihop men storbamse blir jag galen på. Jag som aldrig skäller, skäller ut honom efter noter. Kanske för att han är valp, han har sån energi och knuffar på mig så jag blir galen.

När vi kom hem käkade jag lite frukost, ägg ris och kyckling. Nu är det dags för powernap. Hörs snart igen, puss på er!



Här är jag och lillmattes nya tomte, han var så söt så han fick en jätte puss och lite tvätt i skägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0