14 februari 2011

Hej kompisar!

I morse kom lillmatte och hämtade mig, precis som hon skulle. Sedan gick vi en sväng i det fina vädret innan vi gick ner till mina kompisar, men vad kallt det har varit idag, härligt vinterväder!

Vi var lite tidiga idag när vi kom ner till busstället, lillmatte försäkte få mig att gå en annan väg men jag trodde ju att de var där och väntade på mig som det brukade så jag satte mig där och väntade. Jag satt där och kollade åt höger, sedan åt vänster, fram och tillbaka. Tillslut trillade kompisarna in en efter en.

Tyvärr var det inga skojiga där idag. Det är en liten hund som inte är där så ofta, han är kastrerad och jag har knappt träffat några sådana hundar, de luktar så konstigt att jag inte vet vad jag ska göra. Jag spinger i alla fall efter honom konstant och såfort jag närmar mig skriker han som om jag håller på att döda honom och då är jag inte ens i närheten? Sedan springer han efter mig och när jag vänder mig om och ska jaga tillbaka skriker han igen. Så lillmatte brukar få hålla i mig så jag lugnar mig.

Det var bara en massa små hundar idag, jag brukar leka jätte bra med dem men bara för han som skriker var där så gick vi en promenad i stället. Hoppas det kommer några roliga imorgon!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0