Sockerkaksbak

Hej alla mina kompisar.

Idag har det varit en festlig dag. Dock började den inte så bra, för jag kräktes idag i bilen ner till husses jobb. Men sen har det varit full rulle hela dagen.

Min extralillmatte Helen kom och hämtade mig och jag blev så glad. Då visade jag vägen till mina kompisar för att leka med dom. Det var så skojigt, Buster var med och han är den roligaste att leka med just nu.

Sedan var jag lite hungrig så då gick vi hem till min extralillmattes mamma, och hon hade smaskig kyckling som jag fick. Och uppe på det hittade jag en ostbågepåse och då fick jag någa ostbågar. Så smaskigt.

Sen gick vi hela vägen hem till lillmattes lägenhet och väntade på henne. Medans extralillmatte var på toa, så passade jag på och hoppa upp i lillmattes säng, fast jag var lite blöt och smutsig så hela sängen blev grusig men det gör inget. Det var lika skönt där ändå!

Sen kom lillmatte hem och både hon och extralillmatte låg och kelade med mig i sängen, och det var så mysigt. Jag låg och knorrade hela tiden.

Sen började vi baka sockerkaka, och dom blev så goda! Jag har ätit så många kakor nu, att jag måste ta en powernap om en liten stund för att orka med dagen.

Hörs snart igen kompisar!
Puss Elsapelsa
Här bakar vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0