Doktorn

Jag har precis kommit hem från sjukan! När jag hade varit och lekt med mina kompisar så upptäckte min lillmatte att mitt öga såg konstigt ut. Ni vet ju att min ras har lite "hängögon" och det vita under pupillen blev helt uppsvällt, såg ut som en kula. Den var så stor så min pupill åkte upp i ögonlocket liksom. Lite svårt och förklara men min husse och lillmatte blev jätte oroliga för jag har ju haft lite problem med mina ögon och fått lite salvor och så.

Lillmatte ringde till doktorn och berättade om det, så vi fick en akuttid en halvtimme senare och åkte dit. När husse fått in mig i bilen så såg de att mitt öga såg okej ut igen, men vi åkte in ändå. Tydligen så kan vi hundar få bråsk (?) som kommer upp i ögat, på vissa försvinner det inte och då kan man operera men när det gått ner sig av sig själv på mig så sa de att det inte var någon fara och att vi kunde åka hem igen. Det var ju skönt! Men nu är jag så trött att jag håller på och trilla ihop, puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0