Drama på vägen hem från jobbet

Idag när husse och jag skulle åka hem från jobbet så hade han fel bil. Ni som känner mig väl vet ju att jag bara åker volvo, många undrar hur jag som hund kan märken och så men jag vet mycket väl när någon försöker lura mig att hoppa in i en annan bil. Idag hade husse eickepickes volvo, men det är ingen vanligt volvo utan en xc90 (!). För er som inte vet är de jätte höga, hur tänkte husse att jag skulle hoppa upp i den?

Lillmatte erbjöd sig att gå hem med mig, men det var alldeles för mörkt (jag är väldigt mörkrädd) så efter några meter så tvärnitade jag och vägrade gå hem! Så husse försökte allt för att få mig och lägga tassarna på kanten av bagaget, lockade med godis men inte ens levisar funkade. Tillslut tog jag sats och kom halvvägs upp, frambenen kom in i bilen och bakbenen hängde utanför, så jag hänge heltenkelt på magen. Då fick husse hjälpa mig in men när jag väl var inne var jag jätte sur och ville inte ha någon levis (obsevera att det ALDRIG händer att jag inte tar emot en levis, jag kan göra vilka konster som helt för dessa små leversnittar). Under den korta färden hem satt jag helt stilla och stirra ner i en punkt på golvet. När vi tillslut kom hem och när husse lyft ner mig så kunde jag ta emot alla levisar jag ratat men jag gick surt in och ville ha ett grisöra!

Det var min hemska eftermiddag! Puss på er..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0