Hur jag håller vikten

Hej alla mina läsare!

Jag har fått många kommentarer hur jag håller mig i form och därför tänkte jag lägga upp ett kostschema som ni kan ha som inspiration om ni behöver gå ner lite efter jul och nyårsfirandet!

Till frukost brukar jag äta 2 ägg, lite kyckling och eventuellt några leversnittar till efterrätt. Massa protein som gör mig stor och stark!

Till förmiddagsmål brukar jag se om det finns nått smaskens i skafferierna, och mina bästisar är torkade grisöron som är så smaskigt. 

Till lunch brukar jag hoppas på att det finns nån julskinka, kassler eller kyckling går också bra med lite ris. Det tycker jag är så smaskigt, och innehåller hela kostcirkeln.  

Till mellis hoppas jag på nått nybakat om min matte eller lillmatte har bakat, sockerkaka är min favorit. Man måste njuta av livet också. 

På kvällen är jag ofta trött, och ibland orkar jag ingen middag. Men om jag får önska ser det ut ungefär som lunchen, och till efterrätt ett öra.

Ibland äter jag också en kvällsmacka, men bara om jag är med min lillmatte. Men då är det viktigt att det inte är några hårda kanter eller nått på, för det gillar jag inte. Och gärna rostad också...

Hoppas ni fick lite tips om hur man håller sig lika smal som jag, men glöm inte att njuta av livet!

Puss alla kompisar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0