Första dagen på dagis!

Idag började jag dagen i stadsparken med matte och lillmatte. Där åt jag frukost och luktade lite, sedan åkte vi till mitt nya dagis.

Det var jätte spännande och jag gick med hundskötaren in direkt utan att säga hej då. Först fick jag gå in till hanhundarna, där trivdes jag inte, de var på och luktade så mycket, att de inte kan ta det lite lugnt när det kommer en ny dam!

Sedan fick jag gå in till tikarna. Det gick ganska bra men jag var faktiskt väldigt blyg, som jag aldrig är i vanliga fall men ni vet, det var massor med tjejer som jag aldrig träffat innan och de kände varande jätte väl. Så jag gick mest längsmed staketet och tryckte.

När matte kom och hämtade mig vid 16 tiden så satt vi alla vid grinden och väntade, för kommer någons husse/matte och hämtar sitter alla andra och väntar på sin. Därför får man bara hämta mellan 16-18. Men då i alla fall satt alla och trängdes längst fram men jag satt en bra bit bakom och väntade på min tur.

Så är det väl med djurens lag. Det tar några gånger innan de andra accepterat en och man känner sig bekväm i gruppen.

Nu ska är jag i alla fall påväg till Mollösund för lite semester, det behövs efter denna dagen!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0