Avvisaren

Kommer ni ihåg att jag pratade om att kanske testa en ny fästingavvisare som inte var ett giftigt band utan hade ett ultraljud som fästingar inte tålde.

Husse och matte tyckte det verkade jättebra, men sedan kom vi på att avvisaren hänger man ju i halsbandet och på dagis har vi inga vanliga halsband på oss. Så tyvärr blev det ett giftband i år igen.

Jag fick min första fästning i helgen som lillmatte hittade i min frilla. Därför åkte bandet på i måndags. Jag har sagt till husse och matte att skaffa det tidigare men i affären de var på första gången var de stora banden slut, de på 65 cm. Så därför tog det lite extra tid. Men nu är det på iaf!

Puss




Mina hakor täcker bandet väl. Men som ni ser går pälsen in lite vid nacken, där sitter det!


Kommentarer
Postat av: Sandra och njuffen Aske

Oj, jag trodde att Elsa var yngre än de 5 år hon är, hihi.



Jag jobbade på hunddagis förut och där hade vi oxå som policy att hundarna inte fick ha halsband på sig, inte ens Scalibor - det händer att hundar tuggar av dem nämligen..

2012-05-10 @ 21:23:49
URL: http://djurtokigasandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0