Husse

Nu när husse inte är hemma tar jag hans plats i soffan, jag lägger mig precis i hörnet på hörnsoffan och myser. Där ligger jag och värmer upp platsen tills han kommer hem. Jag testar också matte genom att jag lägger mig pyttelite utanför tomtgränsen, bara med med framtassarna eller huvudet, jag vet att jag egentligen inte får gå utanför ens med en tass. Men det är ingen husse som släppper ut mig på nätterna när jag vill gå ut i trädgården och sova en stund. Matte tycker att jag är för bortskämd när husse går upp varje natt och öppnar altandörren när jag knackar på den och vill ut, och släpper in mig när jag knackar nästa gång. Det ska bli skoj att husse kommer hem idag!
 
Idag är jag ledig med lillmatte. Vi har precis varit på promenad och nu väntar vi på lillhusse som snart slutar. Då ska vi hitta på något roligt!
 
Puss
 
 
 
Nu är det inte långt kvar till advent. Bäst att börja med pepparkakorna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0